• Konkurs Poezji Angielskiej

    Regulamin konkursu:

    I. Cele konkursu:
    1. Zainteresowanie literaturą angielską i anglojęzyczną młodzieży
    2. Upowszechnianie literatury anglojęzycznej zarówno klasycznej jak i współczesnej.
    3. Przypominanie doskonałych tłumaczeń z języka angielskiego.
    4. Podnoszenie kultury słowa młodzieży.
    5. Promocja i pomoc utalentowanej językowo i artystycznie młodzieży szkolnej.
    6. Stwarzanie warunków do poczucia bliskości z literaturą i kulturą angielską i anglojęzyczną

    II. Regulamin:

    1. CO NAJMNIEJ MIESIĄC PRZED TERMINEM KONKURSU UCZNIOWIE

    OTRZYMUJĄ OD NAUCZYCIELI WYBÓR WIERSZY.

    2. DO WYBORU JEST PIĘĆ WIERSZY, Z KTÓRYCH NALEŻY WYBRAĆ

    JEDEN I NAUCZYĆ SIĘ GO NA PAMIĘĆ.

    3. UCZESTNICY KONKURSU POJEDYŃCZO WCHODZĄ NA SALĘ I PRZED

    DWUOSOBOWĄ KOMISJĄ RECYTUJĄ WYBRANY PRZEZ SIEBIE UTWÓR.

    4. W TRAKCIE RECYTACJI NIE WOLNO PATRZEĆ W TEKST UTWORU

    5. PRZY OCENIE POD UWAGĘ BRANE SĄ NASTĘPUJĄCE ASPEKTY:

    · STOPIEŃ OPANOWANIA TEKSTU ( 0-5 PKT)

    · INTERPRETACJA (O-5 PKT)

    · WYMOWA (0-5 PKT)

    III. Nagrody:

    UCZNIOWIE ZA POSZCZEGÓLNE WYNIKI OTRZYMUJĄ NASTĘPUJĄCE

    OCENY:

    WYNIK                               OCENA

    15-13 PKT                        CELUJĄCY

    12,75-11 PKT                      BARDZO DOBRY

    10,75-9 PKT                     DOBRY

    PONIŻEJ 9 PUNKTÓW      PLUS ZA AKTYWNOŚĆ

    DODATKOWO, LAUREACI KONKURSU OTRZYMAJA DYPLOMY.

    WYNIKI KONKURSU BĘDĄ WYWIESZANE W PRZECIĄGU TYGODNIA NA

    TABLICY OGŁOSZEŃ.

    W PRZYPADKU BARDZO WYRÓWNANEGO POZIOMU MOŻLIWA JEST

    DOGRYWKA, A JEJ ZASADY USTALANE SĄ INDYWIDUALNIE Z

    UCZESTNIKAMI.

    UDZIAŁ W KONKURSIE TRAKTOWANY JEST JAKO PRACA DODATKOWA

    NA OCENĘ CELUJĄCĄ NA KONIEC DANEGO SEMESTRU.

    Opracowały: Joanna Naparty i Wanda Kurkus

    Wiersze do wyboru w roku szkolnym 2013/14

    Sick by Shel Silverstein

    „I cannot go to school today,”
    Said little Peggy Ann McKay,
    „I have the measles and the mumps,
    A gash, a rash, and purple bumps.
    My mouth is wet, my throat is dry,
    I’m going blind in my right eye.
    My tonsils are as big as rocks,
    I’ve counted sixteen chicken pox
    And there’s one more–that’s seventeen,
    And don’t you think my face looks green?
    My leg is cut, my eyes are blue–
    It might be instamatic flu.
    I cough and sneeze and gasp and choke,
    I’m sure that my left leg is broke–
    My hip hurts when I move my chin,
    My belly button’s caving in,
    My back is wrenched, my ankle’s sprained,
    My ‘pendix pains each time it rains.
    My brain is shrunk, I cannot hear,
    There is a hole inside my ear.
    I have a hangnail, and my heart is–what?
    What’s that? What’s that you say?
    You say today is—Saturday?
    G’bye, I’m going out to play!”

    Be Glad Your Nose is on Your Face
    by Jack Prelutsky
    Be glad your nose is on your face,
    not pasted on some other place,
    for if it were where it is not,
    you might dislike your nose a lot.
    Imagine if your precious nose
    were sandwiched in between your toes,
    that clearly would not be a treat,
    for you’d be forced to smell your feet.
    Your nose would be a source of dread
    were it attached atop your head,
    it soon would drive you to despair,
    forever tickled by your hair.
    Within your ear, your nose would be
    an absolute catastrophe,
    for when you were obliged to sneeze,
    your brain would rattle from the breeze.
    Your nose, instead, through thick and thin,
    remains between your eyes and chin,
    not pasted on some other place–
    be glad your nose is on your face!

     

    Funeral Blues by W.H. Auden

     

    Stop all the clocks, cut off the telephone,
    Prevent the dog from barking with a juicy bone,
    Silence the pianos and with muffled drum
    Bring out the coffin, let the mourners come.
    Let aeroplanes circle moaning overhead
    Scribbling on the sky the message “He is Dead”.
    Put crepe bows round the white necks of the public doves,
    Let the traffic policemen wear black cotton gloves.
    He was my North, my South, my East and West,
    My working week and my Sunday rest,
    My noon, my midnight, my talk, my song;
    I thought that love would last forever: I was wrong.
    The stars are not wanted now; put out every one,
    Pack up the moon and dismantle the sun,
    Pour away the ocean and sweep up the wood;
    For nothing now can ever come to any good.

    Messy Room by Shel Silverstein

    Whosever room this is should be ashamed!
    His underwear is hanging on the lamp.
    His raincoat is there in the overstuffed chair,
    And the chair is becoming quite mucky and damp.
    His workbook is wedged in the window,
    His sweater’s been thrown on the floor.
    His scarf and one ski are beneath the TV,
    And his pants have been carelessly hung on the door.
    His books are all jammed in the closet,
    His vest has been left in the hall.
    A lizard named Ed is asleep in his bed,
    And his smelly old sock has been stuck to the wall.
    Whosever room this is should be ashamed!
    Donald or Robert or Willie or–
    Huh? You say it’s mine? Oh, dear,
    I knew it looked familiar

    Wyniki konkursu 19.12.2013:

    imię i nazwisko

    klasa

    utwór

    liczba punktów

    ocena

    Ada Wójcik

    2a

    Be Glad

    14

    6

    Lena First

    3d

    Funeral Blues

    13,125

    6

    Krzysztof Fryc

    2c

    Messy Room

    13

    6

    Karina Tomborek

    3a

    Funeral Blues

    11,75

    5

    Zuzanna Wantusiak

    2d

    Be Glad

    12

    5

    Marta Wiszowaty

    3g

    Funeral Blues

    14,125

    6

    Marta Kurkus

    2d

    Funeral Blues

    13,625

    6

    Mariola Piasecka

    2d

    Be Glad

    14

    6

    Aleksandra Majewska

    3g

    Messy Room

    13,875

    6

    Katarzyna Jaśkiewicz

    2f

    Funeral Blues

    14

    6

    Zwycięzcy:

    1. Marta Wiszowaty
    2. Ada Wójcik, Katarzyna Jaśkiewicz, Mariola Piasecka
    3. Aleksandra Majewska