W maju 2015 roku 16 osób z Gimnazjum 119 przyjęło do swych domów uczniów oraz nauczycieli z miasta Schleiden, w Niemczech. Działo się to w ramach wymiany młodzieży polsko ? niemieckiej, prowadzonej w naszej szkole już od kilku lat.

logo pnwm

Goście ledwo, co zdążyli postawić stopy na stabilnym warszawskim gruncie, a już musieli jechać wraz z nami pociągiem i zatłoczonym autobusem do szkoły, w której odbyło się przedstawienie w języku niemieckim organizowane przez koło teatralne. Zostało ono świetnie przygotowane prze p. Krystynę Szlejzer, która w pocie czoła przeprowadzała próby z uczniami już od kilku miesięcy.

Po krótkich przemówieniach, Niemcy udali się do domów swoich partnerów, aby odpocząć po podróży. Następne dni zleciały szybko i radośnie. Jeździliśmy autokarem po całej Polsce: zwiedzaliśmy rynek w Lublinie, Starówkę w Warszawie, Muzeum Ziemi Mazowieckiej w Płocku. Podczas licznych wycieczek zdążyliśmy się zaprzyjaźnić. Mimo odmiennego pochodzenia, mimo tego, że Niemcy nie znali polskiego, a większość Polaków niezbyt dobrze znała niemiecki dogadywaliśmy się świetnie.

Czytaj więcej...

Tym razem to my - Polska młodzież z Gimnazjum 119 odwiedziliśmy piękny, malowniczy rejon Niemiec- Schleiden w ramach wymiany międzynarodowej.

Nasza przygoda zaczęła się 22 września o 17:40 na owianym ponurą legendą - Dworcu Wschodnim. Z walizkami zapchanymi po brzegi prowiantem od rodziców, obcałowani przez nich od stóp do głów, co chwila pytani czy jeszcze czegoś nam trzeba i czy wszystko wzięliśmy, czekaliśmy - już nieco zniecierpliwieni na nasz pociąg do Kolonii. Na szczęście przyjechał na czas. Przejazd był chyba przyjemny, ale szczerze mówiąc, to nie wiem, bo fotele w pociągu były tak kusząco miękkie, że nie mogłam się oprzeć pokusie i przespałam smacznie większość drogi.W Kolonii byliśmy już o 6:41, skąd od razu pojechaliśmy na wspólne śniadanie z naszymi partnerami z Niemiec. Nie obyło się oczywiście bez krzyków, tańców, śpiewów i spontanicznych 'selfie'. Najedzeni poszliśmy zobaczyć powitalne przedstawienie przygotowane przez gospodarzy, którego zwieńczeniem była solówka na trąbce mojej niezastąpionej partnerki- Miriam. No i wreszcie po tym nasi partnerzy zabrali nas do swoich domów, gdzie ku naszej uciesze zostaliśmy obsypani lawiną rozpływających się w ustach, najróżniejszych niemieckich czekoladek i innych łakoci.

Na początku maja 2014 r. grupa uczniów z klas I i II Gimnazjum nr 119 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie wzięła udział w wymianie polsko ? niemieckiej. Na osiem dni, pod opieką dwóch opiekunów, przyjechali do nas koledzy i koleżanki z Miejskiego Gimnazjum Schleiden, z którymi przeżyliśmy wiele wspaniałych przygód. Odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu, udaliśmy się też do Kazimierza Dolnego, zwiedziliśmy Wilanów, Zamek Królewski w Warszawie oraz wiele innych miejsc.